تقویت سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با کرونا

سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با کرونا تقویت کنید

حتماً برای شما این سوال به وجود آمده است که چرا ویروس کرونا بر روی هر فرد تاثیر خاصی می‌گذارد. برای مثال زمانی که افراد یک خانواده به کرونا مبتلا می‌شوند برخی از آن‌ها دچار عوارض بسیار شدید شده و حتی نیاز است در بیمارستان بستری شوند اما برخی دیگر تنها با علائم بسیار خفیف شبیه آنفولانزا یا سرماخوردگی، کرونا را پشت سر می‌گذارند.

در این زمان است که قوای سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا اهمیت خود را نشان می‌دهد. از زمانی که این ویروس در دنیا گسترش یافته است متخصصان معتقد هستند تنها راه مقابله با ویروس تا زمانی که داروی خاصی برای آن کشف شود، تقویت سیستم ایمنی بدن است. در این مقاله توصیه‌هایی را برای شما ذکر می‌کنیم که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

راه‌‌های تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا

یک قاعده کلی پزشکی بیان می‌کند افرادی که از نظر قوای ایمنی بسیار ضعیف هستند، زودتر از دیگران به بیماری‌های مختلف دچار خواهند شد. این دسته از افراد در فصل‌های سرد سال به کرات دچار سرماخوردگی می‌شوند.

بنابراین داشتن سیستم ایمنی قوی شما را نسبت به بیماری‌های زیاد حتی سرطان مصون نگه می‌دارد. با توجه به اهمیت این موضوع توصیه‌های زیر را جدی بگیرید تا بتوانید بدنی سالم داشته و از ابتلا به کرونا در‌ امان بمانید:

– نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن

اولین فاکتور برای تقویت سیستم ایمنی جهت مقابله با کرونا داشتن تغذیه سالم است. مصرف مکمل‌های غذایی در این زمینه به شما کمک می‌کند اما به شما پیشنهاد می‌کنیم رژیم غذایی سالم غنی از سبزیجات و میوه‌جات داشته و حتماً در طول هفته گوشت قرمز و ماهی را در وعده‌های غذایی خود لحاظ کنید.

بدن انسان به انواع مختلفی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، چربی و ویتامین‌های مختلف نیاز داد که همه این موارد علاوه بر اینکه شادابی پوست و چهره شما را تضمین کرده، باعث حفظ سلامتی بدن خواهند شد.

راه‌‌های تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا

– استراحت کافی

متأسفانه برخی از افراد در طول روز استراحت کافی نداشته و مدام مشغول کار هستند. زمانی که بدن شما نتواند فرصتی برای ریکاوری به دست بیاورد، به مرور زمان ضعیف شده و سلول‌های دفاعی از بین می‌رود.

به همین دلیل شما بعد از چند ماه کار پی در پی، دچار خستگی مفرط، ضعف در عضلات بدن و ابتلا به بیماری‌های مختلف خواهید شد. بنابراین در ایام حاضر که کرونا همچنان در کشور ایران وجود دارد، در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید و اجازه دهید بدن شما انرژی لازم را به دست بیاورد.

– دریافت نور خورشید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

حتماً این موضوع را می‌دانید که ویتامین دی یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای افزایش قوای بدن در برابر ویروس کرونا شناخته شده است. البته این تنها یکی از خاصیت‌های ویتامین دی به حساب آمده و خواص بی‌شماری دارد من جمله این که از بروز سرطان به خصوص سرطان‌های مخصوص خانم‌ها جلوگیری کرده و پوکی استخوان را به تاخیر می‌اندازد.

درست است که شما می‌توانید به کمک قرص و مکمل‌های غذایی ویتامین دی را وارد بدن خود کنید اما بهترین روش، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. البته بسیاری از افراد از آفتاب‌سوختگی فرار می‌کنند.

بهتر است از کرم ضدآفتاب استفاده کرده و سپس چند ساعت را در معرض آفتاب قرار بگیرید. متاسفانه در خانه‌های امروزی که تبدیل به آپارتمان شده است، بسیاری از افراد به نور خورشید از دسترسی ندارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم آخر هفته فرزندان خود را به محیط‌های باز ببرید تا به اندازه کافی نور خورشید را دریافت کنند.

– دوری از استرس و تنش‌های روحی

این مسئله را به خاطر داشته باشید که  حتی اگر شما بهترین رژیم غذایی را در پیش گرفته و از مکمل‌های غذایی استفاده کنید اما اگر در طول روز استرس و تنش روحی زیادی تجربه کنید، تمامی زحمات شما هدر می‌رود.

جالب است بدانید بسیاری از افراد به دلیل ترس از کرونا به این بیماری دچار می‌شوند چون این ترس باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن گشته و راه ورود ویروس به بدن شما فراهم می‌گردد بنابراین کافی است پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به تغذیه خود اهمیت دهید. از سوی دیگر استرس و دلواپسی در این زمینه نداشته باشید.

راه‌‌های تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا

– داشتن برنامه ورزشی منظم

یکی دیگر از راهکار‌هایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا کمک می‌کند ورزش کردن است. البته بسیاری از افراد نگران رفتن به باشگاه‌ها هستند چرا که در این محیط‌ها، شیوع کرونا افزایش می‌یابد.

اما منظور ما رفتن به محیط‌های باز همانند پارک نزدیک خانه است. حتی در محیط خانه نیز می‌توانید حرکات ورزشی را انجام دهید. در هر صورت تمرین‌های ورزشی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کنند چون انرژی بدن افزایش می‌یابد.

– شاد بودن و داشتن روابط اجتماعی قوی

به طور کلی هر عاملی که باعث می‌شود سطح انرژی بدن شما بالاتر برود، قطعاً بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد. افرادی که زیاد می‌خندند بدن قوی‌تری دارند و احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری‌های مختلف کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین در جمع دوستان حضور داشته، روابط اجتماعی قوی داشته باشید و همیشه بخندید و خوش بین باشید. از دست دادن ‌امید به زندگی و دچار شدن به یاس و افسردگی، هر روز شرایط روحی و جسمی شما را ضعیف‌تر خواهد کرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا

انجام آزمایشات مختلف در آموزشگاه اطبا

با توجه به اینکه ویروس کرونا به سختی شناسایی شده و در صورتیکه علائمی را نشان دهید لازم است در اولین فرصت به یک آزمایشگاه مجهز مراجعه کنید تا تست کرونا انجام گیرد، ما به شما آزمایشگاه اطبا در سعادت‌آباد را پیشنهاد می‌کنید.

کادر درمان در این آزمایشگاه در خدمت شما هستند تا تست‌های مختلف برای شناسایی ویروس کرونا را انجام دهید. البته جهت مراجعه به آزمایشگاه اطبا در غرب تهران می‌توانید ابتدا با مرکز تماس گرفته و سپس بعد از دریافت نوبت، برای انجام آزمایش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجله آزمایشگاه اطبا

ارتباط با ما

مجله آزمایشگاه اطبا

با یک کلیک از خدمات ما در منزل خود بهره مند شوید

ما برای رفاه حال بیمارانی که ما را برای انجام خدمات آزمایشگاهی خود ما را در نظر گرفته اند و با توجه به شرایط بیمارانی که امکان جابجایی و حضور در آزمایشگاه را ندارند خدمات نمونه گیری در منزل را فراهم کرده ایم

اسکرول

ثبت درخواست نمونه‌گیری در منزل