چرا دچار سردرد با تعریق زیاد می‌شویم؟

چرا دچار سردرد با تعریق زیاد می‌شویم؟

سردرد یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه افراد در شرایط مختلف آن را تجربه می‌کنند. برای مثال خستگی بیش از حد، ابتلا به برخی بیماری‌ها همانند سرماخوردگی، ضعف و تغذیه و مواردی از این قبیل، باعث سردرد می‌شوند.

اما شاید به تازگی دچار سردرد با تعریق زیاد شده‌اید. به این معنا که با افزایش درد در ناحیه شقیقه‌ها، میزان تعریق پوستی نیز افزایش پیدا می‌کند. در این زمان است که باید به دنبال ریشه این مشکل بگردید. در این مقاله درمورد علت سردرد همراه با تعریق زیاد و روش‌های درمان آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دلایل سردرد با تعریق زیاد

کمتر شرایطی پیش می‌آید که کسی دچار سردرد همراه با تعریق زیاد شود اما یافته‌های پزشکی حاکی از این است که عوامل مختلفی بر بروز این اتفاق تأثیر دارند که عبارتند از:

– ابتلا به سردرد تنشی

شاید شما به سردرد تنشی دچار شده‌اید. برای مثال کم خوابی، افزایش میزان استرس در طول روز، ابتلا به برخی از بیماری‌ها، اضطراب‌های روزانه، حذف برخی از وعده‌های غذایی و کاهش میزان آب در بدن، باعث ایجاد سردرد تنشی می‌شوند که همزمان با آن، تعریق زیادی را نیز به همراه خواهند داشت.

– سردرد ناشی از گرمازدگی

در فصل تابستان، گرمازدگی نیز باعث سردرد با تعریق زیاد می‌شود. در واقع زمانی که شما چند ساعت در محیط گرم قرار گرفته و یا در حال قدم زدن در خیابان در روز آفتابی هستید، دچار تعریق زیاد، سردرد، خستگی، سرگیجه، حالت تهوع و حتی حالت غش می‌شوید.

در اولین فرصت باید یک نوشیدنی خنک مصرف کنید. سپس باید به دنبال رفتن به یک محیط خنک باشید. زمانی که این علائم در شما روز می‌کند سعی کنید به پاساژ‌های خنک بروید و یا اینکه چند ساعتی را در زیر یک سایه‌بان سپری کنید تا دمای بدن کاهش یافته و عوارض خستگی برطرف شود.

– ابتلا به مونونوکلئوز عفونی

یکی دیگر از دلایل ابتلا به سردرد همراه با تعریق زیاد، ابتلا به مونونوکلئوز عفونی است که یک عفونت ویروسی شناخته شده است. زمانی که بدن شما به ویروس اپشتین بار مبتلا می‌شود، تعداد سلول‌های سفید در بدن افزایش یافته و در طی این تغییرات در سیستم ایمنی بدن، تب، خستگی و گلودرد افزایش پیدا می‌کند. یکی از رایج‌ترین علائم که در این بیماری با شما همراه خواهد شد، سردرد همراه با تعریق زیاد است.

– هیپوگلیسمی

افت قند خون که تحت عنوان هیپوگلیسمی نیز شناخته می‌شود، منجر به سردرد با تعریق زیاد خواهد شد. افرادی که به دیابت نوع ۱ و ۲ مبتلا هستند بیشتر از دیگران در معرض خطر هیپوگلیسمی قرار خواهند گرفت. البته این عارضه با تپش قلب، ضعف و عصبی بودن همراه بوده و ممکن است نشانه‌ای برای ابتلا به بیماری سندروم کوشینگ، پانکراتیت و سرطان لوزالمعده باشد.

– فعالیت‌های زیاد بدنی

البته یکی دیگر از دلایل سردرد همراه با تعریق زیاد، فعالیت‌های زیاد ورزشی است. اگر مدت هاست از ورزش کردن دور بوده و به تازگی تصمیم گرفته‌اید تمرینات را آغاز کنید، بهتر است در ابتدا فشار زیادی به خود وارد نکرده و به حجم آب بدن خود توجه داشته باشید.

ورزش کردن زیاد بدون برنامه باعث می‌شود بدن دچار کم آبی شده و سردرد شدید به سراغ شما می‌آید. از طرفی تعریق پوست افزایش پیدا خواهد کرد که این مسئله باعث تشدید کم آبی بدن می‌شود.

– ابتلا به کم خونی

آخرین یافته‌های پزشکی مربوط به کم خونی، خستگی زودرس، ناتوانی‌های جسمی و فکری، سردرد همراه با تعریق زیاد، کم اشتهایی و بی‌میلی به غذا از جمله مهمترین علائم کمبود آهن در بدن هستند که البته این اختلال بیشتر در بین خانم‌ها شایع خواهد بود.

– ابتلا به فئوکروموسیتوم

یکی از مشکلات بسیار نادر که ممکن است باعث سردرد همراه با تعریق زیاد در شب گردد، وجود تومور در غدد فوق کلیوی است. افرادی که به این عارضه دچار می‌شوند قطعاً تپش قلب را نیز احساس ‌می‌کنند که البته این بیماری نادر بوده و عمدتاً در بازه سنی ۲۰ تا ۵۰ سال اتفاق می‌افتد.

برای درمان سردرد با تعریق زیاد چکار کنیم؟

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین عوامل موثر بر سردرد همراه با تعریق زیاد را برای شما بیان نماییم. البته اینکه هر نوع سردردی همراه با تعریق پوستی نشانه سرطان و بیماری خاصی باشد، اصلاً پذیرفته نیست اما در صورتیکه بدون هیچگونه فعالیت بدنی و یا تغییر دمایی در محیط دچار چنین عارضه‌ای شده‌اید، در اولین فرصت باید به متخصص مراجعه کنید به خصوص اگر چندین روز متوالی و پی در پی این سردرد همراه با تعریق زیاد را تجربه می‌کنید.

اما در طول فصل تابستان عمده مردم دچار این مشکل می‌شوند زیرا دمای هوا بسیار بالا می‌رود. در چنین مواردی اصلاً جای نگرانی نخواهد بود. در طول روز آب کافی بنوشید؛ از مایعات خنک استفاده کنید.

تا جائیکه امکان دارد در حیط‌های آفتابی قرار نگیرید و یا افرادی که به تازگی ورزش کردن را شروع می‌کنند قطعاً در چند روز اول‌ دچار ضعف، خستگی و سردرد خواهند شد. این موضوع نیز نباید شما را نگران کند چرا که کاملاً طبیعی بوده و زمانی که بدن به تمرین‌های ورزش عادت کند میزان سردرد با تعریق پوستی کاهش پیدا خواهد کرد.

انجام آزمایشات تحت نظر آزمایشگاه اطبا

همانگونه که گفته شد ممکن است علت ابتلا به سردرد با تعریق زیاد، ابتلا به برخی از بیماری‌ها باشد. در این صورت متخصص در اولین قدم از شما می‌خواهد آزمایشاتی را انجام دهید تا وضعیت خون شما را مورد بررسی قرار دهد.

در این شرایط می‌توانید از آزمایشگاه اطبا واقع در سعادت آباد کمک بگیرید در این آزمایشگاه، کادر درمانی حرفه‌ای همراه با تجهیزات پیشرفته در خدمت شما هستند تا آزمایشات مربوطه با دقت بسیار بالا انجام گیرد، زیرا که کوچکترین خطا در انجام آزمایش باعث تشخیص نادرست توسط متخصص خواهد شد. البته امکان نمونه‌گیری در منزل نیز وجود دارد که لازم است ابتدا با آزمایشگاه تماس گرفته و شرایط خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید. سپس اقدامات لازم جهت نمونه‌گیری در منزل انجام خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجله آزمایشگاه اطبا

ارتباط با ما

مجله آزمایشگاه اطبا

با یک کلیک از خدمات ما در منزل خود بهره مند شوید

ما برای رفاه حال بیمارانی که ما را برای انجام خدمات آزمایشگاهی خود ما را در نظر گرفته اند و با توجه به شرایط بیمارانی که امکان جابجایی و حضور در آزمایشگاه را ندارند خدمات نمونه گیری در منزل را فراهم کرده ایم

اسکرول

ثبت درخواست نمونه‌گیری در منزل