درد پایین معده و روده

چرا دچار درد پایین معده و روده می‌شویم؟

برخی از افراد از درد پایین معده و روده خود گلایه کرده و از این موضوع نگران هستند که درد هر روز بیشتر از قبل می‌شود. به طور کلی هر دردی که به دستگاه گوارشی شما مرتبط باشد نشان‌دهنده نوعی بیماری است و به همین دلیل است که وقتی به یک متخصص گوارش مراجعه می‌کنید از شما می‌خواهد آزمایشاتی را انجام دهید.

برای مثال در اولین فرصت لازم است شما یک آزمایش خون و حتی آزمایشات مربوط به روده را انجام دهید که در این صورت مراجعه به آزمایشگاه‌های معتبر کمک می‌کند نتیجه کاملاً درست و دقیق را در اختیار متخصص قرار دهید.

آزمایشگاه اطبا در غرب تهران با کادری حرفه‌ای و با استفاده از تجهیزات پیشرفته، تمامی آزمایشات مربوط به دستگاه گوارش را برای شما عزیزان انجام می‌دهد. قبل از مراجعه به این مرکز بهتر است ابتدا با آزمایشگاه تماس گرفته و نوبتی را برای مراجعه حضوری دریافت نمایید تا زمانی که به آزمایشگاه مراجعه می‌کنید، وقت زیادی از شما تلف نشده و سریعاً بتوانید آزمایش را انجام دهید. اما در این مقاله قرار است با شما درمورد علت درد روده و پایین معده و چگونگی درمان آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

درد پایین معده و روده با چه علائم دیگری همراه است؟

زمانی که درمورد درد پایین معده صحبت می‌کنیم قطعاً افراد ادعا می‌کنند بعد از شروع درد و یا در طول روز، علائم دیگری نیز با آن‌ها همراه بوده و همین موضوع باعث می‌شود درد هر لحظه در بیشتر از قبل گردد. برای مثال ممکن است این دسته از افراد با مشکلات گوارشی دیگر همانند سوء هاضمه، حالت اسهال و استفراغ، یبوست و مدفوع خونی، ورم در ناحیه شکم و یا گرفتگی شکم نیز روبرو شوند.

البته در برخی موارد درد روده و پایین معده می‌تواند با علائمی در سایر نقاط بدن همانند سوزش هنگام دفع ادرار، احساس بی‌حس شدن دست و پا، کاهش وزن به صورت ناگهانی و بدون دلیل، تب، اسپاسم عضلانی و مواردی دیگر همراه باشد. در هر صورت وقتی عمده‌ای از این علائم را همراه با درد روده تجربه کردید، باید سریعاً به یک متخصص گوارش مراجعه کنید قبل از اینکه شرای شما حاد شده و درمان، سخت شود.

چرا دچار درد روده و پایین روده می‌شویم؟

چرا دچار درد روده و پایین روده می‌شویم؟

اما موضوع بسیار مهم این است که به چه دلایلی درد روده و پایین معده اتفاق می‌افتد؟ همانگونه که گفته شد زمانی که علائم و نشانه‌های ذکر شده را همراه با درد شدید در این قسمت از دستگاه گوارش احساس کردید لازم است در اولین زمان ممکن با متخصص صحبت کنید. در واقع نباید اجازه دهید درد پیشروی کرده و یا علائم شدت زیادی پیدا کنند و سپس تصمیم بگیرید موضوع را با متخصص در جریان بگذارید زیرا ممکن است عواقب خطرناکی را برای شما به همراه داشته باشد. برای مثال احتمال دارد این درد نشانه‌ای از آپاندیس باشد.

مهم‌ترین دلایل گوارشی ابتلا به درد روده و پایین معده عبارتند از:

– ابتلا به التهاب کرون و یا التهاب غیر طبیعی روده بزرگ

– ابتلا به عفونت‌های باکتریایی و ویروسی

– ابتلا به انگل سیستم گوارشی

– ابتلا به یبوست‌های مزمن

– وجود اختلال در روده برای هضم لاکتوز

– ابتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن موجود در غلات

با توجه به اینکه عوامل غیر گوارشی نیز باعث درد روده و پایین معده می‌شوند، بنابراین لازم است دلایل غیر گوارشی درد در ناحیه روده و یا قسمت پایینی معده را نیز مورد بررسی قرار دهیم:

– ابتلا به کیست تخمدان

– زونا

– عفونت مجاری ادراری

– فیبروم رحمی

– گرفتگی‌های قاعدگی

– فتق شکمی

– سنگ کلیه

-سرطان اندام شکم یا لگن

درد روده و پایین روده

درد روده و پایین معده می‌تواند یک زنگ خطر جدی به حساب بیاید:

متخصصان معتقدند هستند زمانی که کوچکترین دردی را در ناحیه روده یا پایین معده خود احساس می‌کنید سریعاً باید موضوع را با متخصص در میان بگذارید زیرا این درد می‌تواند نشان‌دهنده یک بیماری بسیار خطرناک باشد. برای مثال احتمال وجود بیماری‌های زیر در بدن در زمان بروز درد در ناحیه روده وجود دارد:

– آسیب به بیضه‌ها همانند پیچ خوردگی بیضه

– ضربه‌های شدید به شکم

– عفونت غشای اطراف شکم

– پیچ خوردگی‌های روده و یا تخمدان‌ها

– حاملگی خارج از رحم

– انسداد یا سوراخ شدن روده‌ها

– آبسه شکمی

سخن پایانی

متاسفانه برخی از افراد از دکتر رفتن بیزار بوده و زمانی که دچار مشکلی می‌شوند، تا جایی که می‌توانند شرایط خود را تحمل خواهند کرد بدون اینکه بدانند این تحمل به ضرر آن‌ها تمام می‌شود. برای مثال زمانی که چند روزی است دچار درد روده و پایین معده شده‌اید باید حتماً به یک متخصص داخلی مراجعه کنید و آزمایشات خون لازم را انجام دهید تا متوجه شوید آیا این درد به دلیل بیماری خاصی اتفاق افتاده و یا تنها یک عارضه گوارشی ساده است و با دارو درمانی برطرف خواهد شد.

انجام آزمایشات در مراکز معتبر همانند آزمایشگاه اطبا در سعادت ‌آباد این تضمین را به شما می‌دهد که شما تنها با یکبار انجام تست بتوانید نتیجه دقیق را در اختیار متخصص قرار دهید تا در تشخیص علت این عارضه دچار اشتباه نشود. به شما توصیه می‌کنیم که درمان را سریع‌تر آغاز کنید قبل از اینکه مشکل شما پیشروی کرده و حتی نیاز به انجام جراحی برای برطرف کردن این درد در روده و پایین معده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجله آزمایشگاه اطبا

ارتباط با ما

مجله آزمایشگاه اطبا

با یک کلیک از خدمات ما در منزل خود بهره مند شوید

ما برای رفاه حال بیمارانی که ما را برای انجام خدمات آزمایشگاهی خود ما را در نظر گرفته اند و با توجه به شرایط بیمارانی که امکان جابجایی و حضور در آزمایشگاه را ندارند خدمات نمونه گیری در منزل را فراهم کرده ایم

اسکرول

ثبت درخواست نمونه‌گیری در منزل